Als webwinkel een samenwerking aangaan met een koeriersdienst

Webwinkels moeten hun bestellingen altijd versturen naar klanten. De internetwinkels kenmerken zich door het feit dat zij geen winkel hebben met personeel waar mensen de producten kunnen bezichtigen.

In plaats daarvan kan je de producten die verkocht worden online bekijken. Mocht iemand iets willen kopen dan zal de webwinkel het product met een koeriersdienst versturen. Verlopen de zaken succesvol dan betekent dit dat er iedere dag meerdere producten verstuurd moeten worden.

Het is daarom zinvol als webwinkel om een samenwerking aan te gaan met een koerier in Amsterdam. Hierdoor kunnen kosten bespaard worden en geniet je bovendien van extra voordelen. Meer hierover op: http://www.koerierinamsterdam.nl

Kosten besparen door samen te werken

koeriersdienstEen koeriersdienst is meestal wel geïnteresseerd in een samenwerking die hen op een regelmatige basis pakketjes oplevert die bezorgd moeten worden. Als webwinkel die iedere dag pakketjes met producten naar klanten moet versturen kan je daarom onderhandelen over de prijs van de bezorging.

De koeriersdienst kan dan soms eisen dat er in een bepaalde periode een minimaal aantal pakketjes verzonden moet worden. Het voordeel voor de webwinkel is echter dat zij een korting krijgen op de verzendkosten.

Wanneer iedere dag meerdere pakketjes door Nederland verstuurd moeten worden dan kan dit op jaarbasis een groot geldbedrag betekenen dat bespaard wordt. Een kostenbesparing is echter niet het enige voordeel van een samenwerking met een koeriersdienst.

Voordelen werken met koeriersdienst op vast basis

Een ander voordeel van samenwerken met een koeriersdienst op vaste basis is dat je afspraken kunt maken over het ophalen van de pakketjes. Een voorbeeld van een dergelijk afspraak is dat er iedere werkdag iemand na 16:00 uur bij het opslagpand langskomt om de pakketjes op te halen.

Omdat deze vervolgens de volgende dag worden afgeleverd kan de webwinkel dit op de website vermelden. Een tekst op de website die vermeldt dat alle bestellingen die voor 16:00 gedaan worden de volgende dag worden afgeleverd zal veel vertrouwen wekken bij klanten.

Dit zal betekenen dat er meer bestellingen geplaatst zullen worden. Deze groei aan bestellingen betekent dan weer dat je opnieuw kunt onderhandelen over de prijs van de verzending en hierop een extra korting bedingen. Beide partijen worden hier beter van en dat is het doel van een succesvolle samenwerking aangaan.